Dejtingrapport 2016-2017:
Branschen omsatte ca 292,4 miljoner SEK
STOCKHOM, Sverige 24.10.2017 - Den återkommande marknadsanalysen av den svenska nätdejtingmarknaden uppvisar imponerande siffror: med 292,4 Mio. SEK i total omsättning kunde dejtingbranschen uppvisa ett tydligt plus på nästan 6 %.
Tinder "rockar" hittills bara i media
Under det första halvåret 2016 omnämndes dejtingappen Tinder i media oftare än alla andra dejtingsajter. När det gällde omsättningen var utvecklingen dock hanterbar. Marknadsandelen låg i fråga om medlemsantalet under 15 % år 2015, och omsättningen under 5 %.
Allt fler “silversinglar” dejtar online
Under åren har det allmänna spektrumet för nätdejting utvidgats. Den ursprungliga målgruppen på 30-50-åringar har utökats i båda riktningarna. Det innebär att marknaden numera inte bara koncentrerar sig på singlar i 30-årsåldern, utan även på dejtingsugna från 55 år. Hela 60 % av 50-65-åriga singlar har någon gång använt sig av internet för partnersökande.
Allt fler yngre och äldre ger sig in i dejtingleken
Antalet aktiva användare fortsätter att öka. Ca 770 000 användare rör sig på dejtingportaler, och ytterligare 490 000 söker specifikt efter sexkontakter. Därmed är ungefär 1,3 miljoner människor varje månad på jakt efter kärlek, sex och flirtande på nätet.
Hela studien:
www.dejting-experten.se/pics/press/naetdejtingmarknaden-se-2016.pdf
Liknande nyheter om nätdejting:
Recensioner av de bästa dejtingsidor i Sverige: | ||
---|---|---|
Portaler med kontaktannonser | Matchmaking på nätet | Portaler för sexkontakter |
Nyheter om Nätdejting | ||
---|---|---|
|
||
Liknande teman: | ||
|
||
|
||
|